29 Ocak 2011 Cumartesi

Kedi Dilinden Nefis Ekler Pasta( sawyer biscuit sandwich) ,nohutlu şehriye çorbası( orzo soup with tomatoes and chickpea)




bu tarifi kadınlar kulübündeyken sevgili kardeşim pepela dan alıp yapmıştım o sebeple aynen yayınlıyorum tarifini

Kedi Dilinden Nefis Ekler Pasta (Resimli)






Kullanılan Malzemeler:
1 paket kedi dili bisküvi
( ben iki paket kullandım )
Bisküvileri ıslatmak için bir bardak kadar süt



Kreması:
2 bardak süt
3-4 yemek kaşığı un
1 çay bardağı şeker
1 paket vanilya
bir buçuk yemek kaşığı margarin
Üzerine çikolata sosu
arzuya göre hindistan cevizi,pasta süsü,fındık fıstık ezmesi..


Tarifin Hazırlanışı

Süt,un ve şekeri iyice karıştırıp bir taşım kaynatınız.
Ocaktan aldıktan sonra içerisine margarin ve vanilyayı ekleyip mikserle pürüzsüz olana dek çırpınız.
O soğurken hazır çikolata sosunu paketteki tarife göre hazırlayınız..
Kedi dili bisküviden bir tane alıp,süte iyice batırınız..
Arasına kremadan sürüp tekrar sütle yumuşattığınız bisküvi ile sandviç şeklinde kapatınız..
Aynı işlemi bisküviler bitene kadar yapınız..
En son çikolata sosunu üzerine döküp dilediğiniz şekilde süsleyip bir gece beklettikten sonra servise sununuz..
Afiyet olsun
not:Bisküvileri iyice ıslatın kuru kalmasın,yumuşasın.
İki-üç gece buzdolabında bekletirseniz çok daha iyi olur..
Lezzeti kat be kat artar ,tam kıvamında olur...
(Ekler pasta gibi sert değil,şekil itibari ile benzediği için bu ismi alıyor ama lezzet açısından harkulade..Mutlaka deneyin:))




bir de çorba tarifi ekleyelim hemen eşi nohut delisi bir kadın olarak nohutu kullanmadığım bir pastalarım kaldı o da yakındır sanırım:)

işte nohutlu şehriye çorbasının reçetesi şöyle;

malzemeler:
1 su bardağı arpa şehriye
1 su bardağı dağılmayacak kadar haşlanmış nohut
3-4 domates rendesi
1 çay bardağı zeytinyağı
tuz


hazırlanışı:
rendelenmiş domatesler zeytinyağında hafifçe kavrulur.üzerine 6-7 bardak kaynar su eklenir.sonra şehriye ve nohut ilave edilerek 15 dk kadar kaynatılır.piştikten sonra biraz demlendirilirse çok daha iyi olacaktır. şimdiden afiyetler olsun tatlıcıklarıma..

10 yorum:

mintinin dünyası dedi ki...

pınarım,eline sağlık balım.bi ara ben de deniyim bari.
sevgilerimle dilişekerim:)

Unknown dedi ki...

dene mintim inşallah..memnun kalacağına eminim..tarif pepelacığmdan,imalat senden olunca harikalar çıkacaktır ortaya allahın izniyle..gönlü balım hiç uzağımda olma..sevgi ve muhabbetle kucaklıyorum kardeşim..

Yeşim dedi ki...

Gerçekten çok pratik bir tatlı ellerine sağlık canım.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

teşekkürler yeşim hanımcığm..

Nil dedi ki...

Çorba fakiri benim için harika bir tarif. hemi de pratik. Elinize sağlık.
Tembel biri için de bu ekler hazine gibi. Denemem farz oldu. Tşk.

Unknown dedi ki...

benim de ekler ve pandispanya maceram tamamen tembellikten zaten küçük mucizem:))
olsun diimi ama sonuç lezzetli olduktan sonra basit olmasının kime ne zararı var??:))
teşekkürler ediyorum yoruma değer bulduğun için tatlıcığm..

Cafe Pepela dedi ki...

'' Yüreğimin Çikolata Ağacı '' :)
Nesin sen ya Hu,cici kadın! Yüreğime dokunuyor yazdıkların.Eksik olma inşaAllah.

Bir blog klasiği de olsa içimden geldi :
Bu pastalardan alıp kaçıyorum:D
(Cidden canım istedi)

Unknown dedi ki...

shimi seni sevoorm çok:))

mintinin dünyası dedi ki...

pınarım,
esselamualeyküm arkadaşım.
ne güzel bir çorba ben çok sevdim tatlım.
hemen aklıma bebeğim geldi.ben de bebeğime yapıp yedirebilirim.daha zengin olur hem.
eline sağlık balım.
sevgiler...

Unknown dedi ki...

mintim çok teşekkürler ediyorum canımcığm..inşallah yarasın kuzucuğuna da..kocaman öpüyorum ikinizi de..rabbime emanet..

Yorum Gönder

yüreğinizden geçen,dilinize gelen bir iki kelimeyi benimle paylaşırsanız çok mutlu olacağım...şimdiden teşekkürler...

bir de bunlar var:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages